Zappsite

Dé startpagina van Nederland – ZappSite.nl

eHerkenning

Eherkenningaanvragen - EherkenningWat is eHerkenning? Veel mensen weten niet wat dit inhoudt. Vaak weten mensen wel wat DigiD is. Een DigiD gebruikt elke persoon in Nederland om via het internet zaken te regelen bij de overheid maar ook bijvoorbeeld bij studies. Als iemand zich in wil schrijven voor een studie dan heeft deze persoon dit digitale identiteitsbewijs nodig om dit te kunnen doen. Maar dit is alleen op persoonlijk niveau. Als u als bedrijf dingen wil regelen op het internet, dan moest u tot nu toe altijd verschillende accounts maken en beheren om deze zaken te kunnen regelen. Dit kan bijvoorbeeld zo zijn als u subsidies wilt aanvragen. Daarnaast is het ook zo dat bedrijven dus op verschillende websites andere accounts moeten gebruiken. Dit is erg onhandig. Op deze manier wordt het voor het bedrijf moeilijk om overzicht te houden op de verschillende accounts waardoor het lastig wordt om in de gaten te houden wat veranderd moet worden. Tegenwoordig kunnen bedrijven eHerkenning aanvragen. eHerkenning is het digitale identiteitsbewijs voor bedrijven. Op deze manier kunnen bedrijven met slechts één account subsidies beheren en andere zaken regelen op het internet bij de overheid. Dit heeft als voordeel dat een bedrijf beter overzicht kan houden en dat het ook nog veilig is. Een eHerkenning account is namelijk goed beveiligd en heeft verschillende eisen waarmee u in kunt loggen. Dit heeft als voordeel dat niet iedereen in kan loggen met het account. Als u de beheerder bent van het bedrijf, dan heeft alleen u het recht en de mogelijkheid om gebruik te maken van het account. Op het internet kunt u verschillende aanbieders vinden waarbij u eHerkenning kunt aanvragen. Het kan wel zo zijn dat de prijzen bij de verschillende aanbieders anders zijn. Als u op zoek bent naar een voordelige en goedkope aanbieder van eHerkenning dan kunt u het beste naar de volgende website gaan: www.eherkenningaanvragen.nl. Op deze website kunt u allerlei informatie vinden over eHerkenning. Daarnaast kunt u ook nog eens advies krijgen over het gebruik van eHerkenning. Op deze site kunt u klikken op een link waar u eHerkenning kunt aanvragen. U wordt dan doorverwezen naar een betrouwbare site waar u het bedrijf kunt inschrijven. Als u hier nog vragen over heeft, neem dan contact op met het emailadres dat onderaan de pagina vermeld staat, of u kunt de aanbieder van eHerkenning benaderen. U vindt de contactgegevens van de aanbieder op hun website, waar u ook het aanvraagformulier kunt vinden.

Het aanvragen van eHerkenning

Het aanvragen van een eHerkenning account kan erg gemakkelijk. Zoals hierboven al staat genoemd, kunt u op een link klikken die u doorverwijst naar de aanbieder. Dan komt u vanzelf op een pagina met een aanvraagformulier. Hier moet u verschillende gegevens invullen. U moet bijvoorbeeld de volgende gegevens invullen:

  • adres van het bedrijf
  • Kamer van Koophandel nummer
  • adviseur
  • Handelsnaam van het bedrijf

Dit zijn de vier dingen die u zeker moet invullen bij het formulier. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat het bedrijf alleen eHerkenning kan aanvragen als het ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel. Als dit namelijk niet het geval is dan kunt u geen account aanvragen. Dit geeft aan dat het een betrouwbare manier is om belangrijke zaken te regelen voor het bedrijf. Op de website die hierboven genoemd staat, kunt u ook meer informatie vinden over de regelingen van de overheid. U kunt hier bijvoorbeeld vinden hoe de subsidies in 2015 worden geregeld. Ze verstrekken deze informatie door middel van een blog. Op deze blog worden verschillende onderwerpen besproken die betrekking hebben op verschillende bedrijven en ook wellicht van uw bedrijf. Kijk hier dus vooral tussen voor meer informatie. Als u nog steeds vragen heeft na het lezen van de blog en de andere informatie die op de website staat, dan kunt u altijd een bericht sturen naar het emailadres dat onderaan de pagina vermeld staat.

Het gebruik

Als u eenmaal heeft geregeld dat u een account heeft van eHerkenning, dan kunt u inloggen bij het eLoket. Bij dit eLoket kunt u verschillende informatie vinden die handig zijn voor een bedrijf. Via het eLoket kunt u namelijk al verschillende zaken regelen die belangrijk zijn voor een bedrijf, zoals subsidies aanvragen. Daarnaast kan men hier ook heffingskortingen aanvragen en andere zaken regelen. Als u naar www.eherkenningaanvragen.nl gaat en u klikt op de kopje “eLoket”, dan kunt u zien wat er allemaal geregeld kan worden door middel van dit online loket. Niet alleen is het belangrijk om als bedrijf mee te gaan in deze digitalisering, het is ook nog eens noodzakelijk. Niet alleen algemene zaken van de overheid, maar ook gemeenten digitaliseren hun diensten. Dit zorgt ervoor dat het contact veel sneller gaat en dat zaken sneller geregeld kunnen worden. Als u op het kopje “Gemeenten” klikt dan vindt u alle gemeentes die al aangesloten zijn bij eHerkenning. Als uw gemeente er tussen zit dan is het belangrijk dat u zo snel mogelijk een account aanvraagt. Op deze manier weet u zeker dat u niet achter loopt en dat u optimaal gebruik kan maken van de diensten van de gemeente. Als u klikt op het kopje “Gecombineerde opgave” dan komt u op een pagina waar staat uitgelegd wat de jaarlijkse opgave is voor agrarische ondernemers. Hier vindt u een filmpje die u kunt kijken waar alle informatie vermeld staat. Heeft u nog vragen na het lezen van de website? Neem dan contact op.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn